יתרונות שיווקיים לחברות בינוניות וקטנות - כיצד להפוך חזון למציאות

יתרונות שיווקיים לחברות בינוניות וקטנות - כיצד להפוך חזון למציאות
הדילמות של חברות בינוניות וקטנות בשוק תחרותי מול חברות ענק , כיצד ניתן לנצל את היתרונות לגודל  ולהצליח?  
   

יתרונות שיווקיים עבור חברות SMB (בינונים וקטנים) – כיצד להפוך את החזון למציאות?

 

כל חברה, בין אם היא מונה 50 עובדים ובין אם היא מונה 250 עובדים או אף יותר, שואפת להרחיב את פעילותה העסקית ולהגדיל את רווחיה. עם זאת, במבט ראשון נראית ההתמודדות של חברות בקנה מידה זה מול חברות גדולות, המתמחות בתחומים דומים ופועלות באותו שוק רבים, כמשימה לא פשוטה או אפילו בלתי אפשרית בעיקר למול האפשרויות והאמצעים העומדים לרשותם. לדוגמה, המערכת השיווקית והפרסומית של חברות גדולות היא לרוב "משומנת" היטב ומתוחזקת, כאשר מרביתן יכולות להרשות לעצמן לשכור את שירותיהן של חברות מיתוג גדולות ולהשקיע עשרות ואפילו מאות אלפי דולרים מדי חודש בפרסום, לשכור יחצנים, פעילות קד"מ, תרומות ופעילות בקהילה המסוקרות וזוכות לחשיפה. המצב מעט שונה כאשר מדובר בחברות קטנות ובינוניות. שכן, לרוב במקביל למוגבלותן מבחינת התקציב, הן לעיתים חסרות גם את הכלים השיווקיים המקצועיים ואת כ"א הדרוש העשויים להוביל לקראת אופק עסקי חדש. למרות כל זאת, חברות בינוניות או אפילו קטנות יכולות לפרוץ,לשפר את הרווחיות שלהן ולהגיע לתוצאות מרשימות בשטח תוך זמן קצר יחסית, באמצעות אימוץ תוכנית שיווקית יעילה ומתוחכמת.

 

דילמות שיווקיות – אין ממה לחשוש!

כמו בכל תחום אחר בחיים, כך גם בתחום ההתנהלות של חברות בינוניות וקטנות, מתעוררות כחלק משגרת הפעילות העסקית דילמות שונות. האם להגדיל את מצבת כוח האדם של החברה? היכן וכיצד להשקיע בשיווק? האם להשקיע בפרסום וכיצד? כיצד לתפקד במסגרת שוק תחרותי מאוד? כיצד להתמודד מול חברות גדולות באותו מגזר עסקי, וכן הלאה. בהקשר זה, עולה גם שאלת גודל החברה, כאשר ההנחה לפיה כדי להצליח, חייבת החברה להיות גדולה, איננה בהכרח נכונה ויעידו הנתונים הבאים:

 

מצבת עובדים קטנה, יתרון גדול

לפי תיאוריית "הזנב הארוך" של כריס אנדרסן, מבחינה סטטיסטית, רק אחוז מזערי ביותר של חברות המתמודדות בשוק יהפכו לגדולות מאוד, כאשר החברות האחרות יהיו בינוניות או קטנות, בהתפלגות המזכירה מראה של זנב ארוך. אך גם אם מספרן זניח, הבולטות שלהן בכל שוק שבו הן פועלות גורמת לחששות בקרב חברות קטנות יותר. עם זאת, בשטח, לחברות קטנות ובינוניות ישנם יתרונות רבים אותם שרק אם נבליט אותם הן המינוף לפעילות העסקית שלהן ליצירת יתרונות שיווקיים ובולטות בשוק בו הן פועלות: יחס אינטימי וקשרים אישיים, ייחודיות, תעריפים זולים, גמישות ודינאמיות,  פחות קיבעון, פחות היררכיה של איורים וכללים, זריזות, יחס אישי, התאמה אישית ללקוח,

הלקוחות שעובדים עם חברות בינוניות זוכים מצידם בדר"כ  ליחס מיוחד, שירות אישי, גישה למנכ"ל, יכולת השפעה גבוהה הן על המוצר, הטיב, הזמנים וכן לעיתים גם על המחיר

. כל אחד ממרכיבים אלה הוא גם כלי שיווקי ראשון במעלה, המבדל את החברה הבינונית ביחס למתחרותיה, ולכן, חשוב לנצלו בצורה נכונה ואפקטיבית. לדוגמה, יחס אישי ללקוח, ליווי צמוד על ידי איש קשר אחד  הוא  הכלי  הן לשיווק והן לטיפוח נאמנות לקוח החשוב ביותר ויוצר מימד של המשכיות עסקית, ביטחון ושייכות.

 

שיווק נכון – המפתח להצלחה –בכלל ובארגונים בינוניים בפרט

שיווק והשקעה במקומות הנכונים, בפנייה יעילה ואפקטיבית תאשר להשיג מקסימום תוצאות בעלויות סבירות , כדוגמת: פנייה לקהלי ייעד ממוקדים ומוגדרים מראש, פרסום בזירות שונות באינטרנט ומיתוג חדשני ועדכני, הם מרכיב הכרחי בהצלחה העסקית. כדי לנצל נכון את היתרונות הקיימים, שציינו, להרחיב את הפעילות העסקית להשיג יותר ויותר מכירות, צריכות חברות בינוניות או קטנות לפעול בהתאם לתוכנית שיווקית מסודרת, המותאמת לתנאי השטח בהם הן פועלות.

 

איך עושים את זה?

 

את ההתנהלות השיווקית של החברה ניתן לשפר בכלים עצמיים וזאת על ידי התמקדות בתחום השיווק, באמצעות השתתפות בקורסים שונים בתחום, הרצאות וימי עיון, קריאת חומר מקצועי ומאמרים בנושא, ויישום מעשי של הנלמד.

פתרון נוסף ומומלץ מאוד  בזכות יעילותו הוא לפנות למומחים בתחום ולהפקיד את נושא השיווק בידיים מקצועיות. הפנייה לחברה, המספקת שירותי אאוטסורסינג בתחום ופועלת כזרוע השיווקית של החברה, המחויבת לתוצאות ואף מתוגמלת לפיהן חוסכת זמן יקר ומובילה לתוצאות מיידיות וממוקדות מבחינת רווחיות החברה. שירותי אאוטסורסינג מובילים אף לחיסכון ניכר בעלויות שהגדלת  כוח האדם, גיוסו, הכשרותיו וניהולו ידרשו ומאפשרת לכולם להמשיך ולעסוק בפעילות השוטפת בעסק 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution