תוכנית שיווקית מצליחה - קווים מנחים

תוכנית שיווקית מצליחה - קווים מנחים
תוכנית שיווקית היא הבסיס להצלחת כל עסק, גדול וקטן- טיפים וקווים להכנת תכנית שיווקית מוצלחת לעסק שלך

תוכנית שיווקית מצליחה - קווים מנחים

 

שיווק (הגדרה מויקיפדיה) -היא פעילות עסקית, שבמסגרתה עוסק התאגיד בקידום המכירות של מוצריו או שירותיו וביצירתביקוש להם בקרב לקוחות פוטנציאליים. הפעילות השיווקית באה לקבוע עבור הארגון מיהם לקוחותיו, מה רצונותיהם וכיצד על הארגון לענות על רצונות אלו טוב יותר מהמתחרים.

אז מהם הקווים המנחים ליצירת תוכנית שיווקית מצליחה ואפקטיבית?

 

ניתוח שוק מקיף, ממצה

השלב הראשון והחשוב ביותר הינו שלב המיפוי והניתוח – בשלב הזה אנו אוספים אינפורמציה סובייקטיבית ואובייקטיבית על המוצר והחברה

ניבחן את המצב הקיים הן בחברה שלנו והן אצל המתחרים שלנו הן הישירים והן העקיפים, מיהו הלקוח הפוטנציאלי, המוצר שלנו , המחיר, המיצוב, יתרונות וחסרונות, איכותו וכמובן מהן התועלות הנתפסות מהמוצר שלנו וחלוקת נתח שוק בינינו לבין המתחרים.

ואח"כ נבחן את השוק בו אנו פועלים, מגמות בארץ ובעולם, חידושים וכיצד הם יכולים להשפיע על השוק שלנו הן לחיוב והן לשלילה.

לצורך ניתוח השוק ניתן להתבסס על אחד משני המודלים המקובלים :

ה- SWOT (Strength, WeaknessesOpportunities, Threatsמודל זה בוחן את הגורמים הפנימיים  (חוזקות וחולשות) והחיצוניים (הזדמנויות ואיומים) לגבי  המוצר / השירות או החברה שלנו.

5 הכוחות של פורטר  (Porter's Five Forcesהכולל ניתוח מתחרים, מוצרים תחליפים, כוח המיקוח של לקוחות, כוח המיקוח של ספקים וזיהוי חסמי כניסה ויציאה.

מטרות ויעדים

הצבת מטרות שאותן מעוניינים להשיג ולצידן יעדים כמותיים ברמה שנתית וחודשית

 

תקציבהקצאת תקציב כולל שנגזר מהמטרות והיעדים ברמה השנתית לצורך סך הפעילות השיווקית  וחלוקתו על פני הזמן והפעילויות

 

האסטרטגיה השיווקית

כדי להשיג את המטרות והיעדים שהוגדרו,יש לבחור  את הדרך  הנכונה והאפקטיבית ביותר על מנת להביא את  המוצר או השירות שלכם לקהל היעד שהוגדר ובמחיר שנקבע

מתוך ניתוח השוק שערכנו יש לבחור מהם היתרונות שיש לנו יחסית למתחרים ולשוק שבעזרתם ניתן לבדל ולייחד את המוצר או השרות, מהו המיתוג והמיצוב שהיינו רוצים להיות בו

תמהיל השיווק

תמהיל השיווק הוא מערך כלי השיווק שארגון מפעיל, כדי להשיג את יעדי השיווק שהציב לעצמו בשוק המטרה. נבנה זאת לפי מודל 
4P  שפיתח פרופסור ג'רום מקארתי בשנות השישים

 Product))   מוצר     מתייחס   וצרים, לאיכות, תכונות, עיצוב, מותג,אריזה, שירותים, אחריות,

Price) )    מחיר- המחירים, מדיניות הנחות, מבצעים, תנאי תשלום

 

    (Place) מיקום – ערוצי ההפצה, מבחר, מלאי, שינוע,אזורי המכירה, כיסוי שוק

 

(Promotion)  - קידום המכירות - מהן הפעולות שתינקטנה בכדי לתקשר עם קהל מטרה. מהו התקציב שיוקצה לתקשורת, ובאילו ערוצי תקשורת יפעל הארגון, מהם ערוצי השיווק והפרסום, יחסי ציבור, קידום מכירות ועוד.

 

משתני  ה 4  נמצאים בשליטת הארגון, והם ניתנים לשינוי באופן שצירופים שונים בתוכם יכולים להשיג  את יעדי הארגון בשוק המטרה..
קיימים משתנים שניתן לשנות בטווח הקצר בקלות ומהירות יחסית  כגון: שינוי מחיר,מספר אנשי מכירות וכן'.  חלק מהמשתנים ניתנים לשינוי בטווח הבינוני והארוך.

 

 

 

 

 

 

בקרה

השלב האחרון הינו בניית מנגנון בקרה ופיקוח – כולל אחראים לכל פעילות, לוחות זמנים, תקציב ודוחות בקרה לכל שלב ושלב ומתוך כך בחינה מתמדת של הביצועים והתוצאות מול התקציב והיעדים

 

ואז.... להצליח, פשוט, לא?

 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution