שיווק, שיווק ועוד שיווק

שיווק, שיווק ועוד שיווק

שיווק, שיווק ועוד שיווק זהו הבסיס בעולם התחרותי של ימינו להצלחה עסקית (וכן גם אישית). פעילות שיווקית נכונה, חכמה ומדויקת היא המפתח שלך להצלחה כלכלית. 

פורסם בעיתון הארץ

פורסם בעיתון הארץ - לכתבה

 

שיווק, שיווק ועוד שיווק זהו הבסיס בעולם התחרותי של ימינו להצלחה עסקית (וכן גם אישית)


פעילות שיווקית נכונה, חכמה ומדויקת היא המפתח שלך להצלחה כלכלית

 

ברשימה שכתבתי מופיעות מספר נקודות הכרחיות שרק התייחסות לכול אחת ואחת מהן, כמובן באופן ספציפי מותאם לחברה שלך, לשוק ולמוצר תביא להצלחה:


מותג-  השלב הראשון הוא ניתוח מה הייחוד במוצר/שירות שלי  מה היתי רוצה שהלקוחות הפוטנציאלים שלי ירגישו לגביו, כיצד הוא ייתפס בשוק, ערכי המותג וייחודו. זהו הבסיס שממנו מתחילות חברות גדולות וזהו הבסיס גם לכול עסק קטן שרוצה להצליח ולגדול ולאורך זמן
תוכנית שיווקית-  זה סך כל הפעולות והאמצעים שנבצע על מנת להניע מקסימום לקוחות אל נקודת המכירה שלנו (חנות, טלפון, אתר וכו')  וזאת בהתאם ליעדים שקבענו, לערכי המותג וכמובן לתקציב,  לצורך כך אנו בוחנים את השוק שבו  אנו מתמודדים, המתחרים, מוצרים דומים ותחליפיים ואיתור פלחי שוק פוטנציאליים, חוזקות והזדמנויות ומכינים תוכנית עבודה מעשית כיצד להשיג יעדים אלו הגדרת יעדים מדידים הכרחית לניהול חברות ועסקים בכלל ולניהול השיווק והמכירות בפרט, שכן הם מהווים, בסופו של דבר את המדד להצלחה (או לכישלון).

 

לאחר מכן, מגיע תורו של המיתוג-  הפעולות שאנו עושים על מנת לבסס את המוצר/שירות שלי כמותג, יצירת הבידול שלי במה אני שונה, ייחודי ומובדל מהמתחרים,יצירת קול  ונראות ייחודים  וזהות מובחנת למוצר או השירות שאותו משווקים: לוגו, חנות, אתר, משרד, סלוגן

פרסום וקידום- זהו השלב הבא – בחינה של ערוצי הפרסום האפשריים במדיות השונות תוך במסגרת תקציב נתון וכנגזרת של התוכנית השיווקית ותוך התאמה לאופי הפעילות והיעדים והוא כולל פרסום offline  ו online מכתבות בעיתונים, רדיו טלוויזיה, פרוספקטים וכמובן פרסום בגוגל, יוטיוב, פייסבוק, ניוזלייטר, כנסים, מפגשי עסקים ועוד


נטוורקינג- הרישות העסקי-  אחת מדרכי השיווק הוותיקות ביותר בעולם, כולנו נהנים לעשות עסקים עם מישהו שהמליצו או הפנו אלינו, תחושה של ביטחון ולכן חשוב למצות באופן נכון ואפקטיבי את הקשרים שלנו ולהגדיל אותם בהתמדה

 

מכירות- לב ליבו של כל עסק מצליח. כעת לאחר שבעזרת השיווק והפרסום הגעתם אל תודעתם של לקוחות חדשים, צריך לסגור את המכירה.  בכל חברה אופי המכירה שונה ובחלק מהן הוא מתפרס על מס' אופנים- מכירה טלפונית, דרך סוכנים, באינטרנט, דרך חוברות, וועדי עובדים בכל מקרה יש לגייס, לאמן ולהכשיר אנשי מכירות מתאימים, לנהל אותם נכון ובאופן עקבי, להציב  להם יעדים ברורים ומאתגרים אך כמובן ברי השגה ולתת להם מכסימום כלים, מוטיבציה ולצאת לכבוש אותם.


שירות לאחר מכירה-  נק' המגע הכי רגישה עם הלקוח. חשוב לפעול בה בתבונה, לספק תשובות לכל השאלות באופן מקצועי ומהיר  ולהפוך כל שיחה להזדמנות או להעמקת שביעות הרצון ונאמנות הלקוח או גם להרחבת סל המוצרים שלו.
שימור וטיפוח לקוחות- החוכמה היא לא רק לגייס כל העת לקוחות חדשים כי אם לטפח את נאמנותם של לקוחות קיימים. תוכנית אסטרטגית לנאמנות לקוחות ולמניעת נטישה כמו גם הגדלת המכירה מלקוחות קיימים, יכולה להגדיל את רווחי החברה וליצור יציבות ומוניטין לאורך זמן.

לסיכום:


לקוחות הם הבסיס לקיומו של כל עסק. עסק שלא מצליח לשמור על לקוחות קיימים ולא מצליח לגייס לקוחות חדשים, לא ישרוד. בתחרות של ימינו זה אתגר יומיומי לעמוד במשימות האלו המרדף הבלתי פוסק הזה אחר לקוחות, ועסקים, דורש אנרגיה, כסף, יצירתיות ומומחיות. בדיוק מסיבה זו מומלץ לכם המנהלים, להשקיע את מלוא תשומת הלב לשיווק ולמכירות כמשימה עיקרית ויומיומית ולפעול  בכוחות עצמיים לבד או להפקיד את נושא השיווק בידיהם של אנשי מקצוע חיצונים, בכל מקרה האחריות היא שלכם.

התוצאה בכל מקרה שווה

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution