איש מכירות- לא מילה גסה

איש מכירות- לא מילה גסה
כולנו אוהבים לקנות אך הרבה פחות אנחנו אוהבים אנשי מכירות ויותר גרוע מזה אנחנו תופסים את המילה איש מכירות כמילה שלילית, למה? והאם יש לזה צידוק? אז אני כבר אומרת לכם שלא- איש מכירות זו לא מילה גסה
הרבה אנשים שאני מכירה וכנראה גם כאלה שאני לא מכירה, שכירים ובעלי עסקים כאחד אוהבים את מה שהם עושים. 
הם שמחים לספר על מה שהם עושים בכייף ולכל מי שמוכן לשמוע. מדברים בתשוקה ובעניין על עבודתם, על המוצרים והשירותים שלהם, מספרים בעניין רב פרטים פיקנטיים על לקוחות (כמובן ללא שמות) ועל מחמאות ותגובות שהם מקבלים. לי אישית ממש כיף לשמוע אותם אך ברגע שאני מתחילה לדבר איתם על תהליך המכירה:  איך אני מוכר ללקוח את אותו מוצר/ שירות שהרגע דיברו עליו, הם מתחילים להתכווץ: "לא, (כמובן שהמשפט חייב להתחיל בלא) אני ממש לא איש מכירות", "זה לא אני", "אני לא אוהב את זה", "אני לא בנויה לזה" וכן הלאה.
ואז אני שואלת: "האם אתם אוהבים לקנות" והתשובה בדר"כ נעה בין כן למאוד (מלבד כמה חריגים) אז אני שואלת אם אנחנו אוהבים לקנות וברור לכולנו שאם אני קונה מישהו מולי מוכר,אז למה המילה איש מכירות מעבירה בנו רטט של אי נוחות?
אז בואו נתחיל בהבנה שאיש מכירות זן לא מילה גסה! אם נעצור לחשוב לרגע, הוא זה שבעצם אמור להיות המתווך בין הרצון והצורך של הלקוח לבין המוצר או השירות שיכולים לתת לו מענה על אותו הצורך. מענה שהוא לעיתים מצוין, משתלם וחשוב ביותר. רק דרך איש מכירות שיספר ויחשוף עבור מי שמולו את המוצר ולתועלות שלו עבורו הוא יוכל לפתור את הבעיה שלו ולספק את צרכיו. כי בסופו של יום, הרי כולנו קונים, אוהבים לקנות, צריכים דברים, יש לנו רצונות וצרכים שונים.
בכל יום מתבצעות מיליוני עסקאות של קניה ומכירה ברחבי העולם, אין ספור סחורות עוברות ידיים וכסף מועבר מצד אחד לצד השני. השאלה רק האם אנחנו נהיה בתוך המקום הזה או נמשיך לומר לעצמנו אנחנו לא כאלה? האם נהיה אלו שמהם מזמינים וקונים או אלו ששומרים על גבולות הנוחות שלנו בין מה נעים למה לא נעים?
אתם לא צריכים להיות איש מכירות במובן שאתם מדמיינים:  אתם לא דוחפים מוצרים בכוח, אתם לא מכריחים אף אחד לקנות, אתם לא נכנסים מהחלון ולא חייבים להשתמש באגרסיביות, ממש לא. אתם פשוט מספרים למי שמולכם, למי שמתעניין במה שיש לכם על המוצרים שלכם באותה התשוקה, הכיף, האמונה והעניין כפי שאתם עושים בשיחת חולין עם חברים.
חשוב להרגיש שאתם אנשי מקצוע וצריכים לתת ללקוח מולכם את המידע הרלוונטי, באופן המוצלח ביותר והנכון ביותר וכן גם באופן האמין והשירותי ביותר כדי שיוכל להזמין מכם מוצרים ושירותים שיתנו  לו מענה על מה שהוא צריך.
צריך להיות ברור וגלוי ללקוח שיש לכם אינטרס למכור, ברור לכם שאתם רוצים וצריכים למכור את המוצר /השירות שלכם - אך למי שצריך/ רוצה אותו, לא תמיד ולא בכל מחיר.

תזכרו למה פתחתם את העסק שלכם- בדרך כלל זה להצליח ולעשות טוב ובלי למכור אין הצלחה! 

צור קשר:
שם מלא:
מייל:
טלפון:
תוכן הפנייה:
Build your own website with Quickyweb! Quickyweb is much more than a web hosting provider. It is a complete website building and website hosting solution